Friday, October 8, 2010

sudut pandangan rohaniah

Dalam kehidupan manusia kita saling berhubung antara satu sama lain,jadi tidak hairan lelaki memerlukan wanita dan wanita memerlukan lelaki.Oleh itu dari segi kajian yang saya rujuk,lelaki dan wanita adalah dua sifat yang berbeza dimana.unsur sifat dan perasaanya juga berbeza.jika dibandingan dengan sifat lelaki ia lebih bersifat kebudak-budakan tidak seperti wanita yang lebih bersifat matang dari lelaki.

Jika kita lihat dari sudut pandangan umum,lelaki lebih inginkan keseronokan berbanding wanita yang hanya memikirkan ianya adalah perkara yang serius.Dalam sudut rohaniahnya kita dapat kenal pasti tahap kemampuan seseorang itu ,melalui gaya,pertuturan dan tingkah laku yang ditonjolkan pada kita.

Bagi mereka yang inginkan kemesraan dalam perhubungan kita perlulah memahami lebih dari sebagai seorang kekasih jika kita mahukan pasangan kita kekal bersama kita.Dalam pentaksiran yang saya lakukan dengan merujuk buku-buku dari pakar motivasi terkenal iaitu Dr.Fadilah Kamsah dan beberapa tokoh lain antaranya Dr Zainal Abidin Said dalam bukunya yang mengupaskan tentang isu perhubungan yang serasi..Dari aspek pemikiran physcologi kita harus pandang seseorang itu dari sudut rohaniahnya itu dimana kita dapat menilai seseorang itu hanya dengan berdasarkan tiga perkara yang saya sebutkan tadi.

Untuk kita tahu bagaimana sifat pasangan kita,berdasarkan bulan kelahiran ianya menberkan satu pendedahan yang khusus untuk memberikan tips dan pendedahan tentang sifat pasangan mereka.namun idealistik ini boleh diterima pakai kerana berdasarkan kajian dan penyiasatan yang saya terokai ternyata ianya menberikan impak yang berkesan untuk saya meneruskan kerjaya sebagai seorang pemikir tentang kehidupan dan mencari penyelesaian untuk pasangan yang lain.
Dalam sudut bulan kelahiran saya ambil satu contoh disini iaitu bulan 6,
seseorang yang dikelompok bulan ini,ianya bersifat seorang yang ceria,cerdik,pandai mengambil hati orang,kesetiaan 60% dan boleh menjadi apa sahaja yang diinginkan berdasarkan tahap pemikiran seseorang individu itu.jika pasangan ini sukar untuk mendapatkan kekasih bagi saya ianya bukan satu perkara  yang agak ganjil,tapi pada saya ianya terpulang kepada seseorang itu untuk menilai individu yang disukainya itu.jadi mereka yang berada dalam bulan ini anda jangan bersa begitu selesa dengan hubungan anda kerana ianya mungkin akan menjatuhkan hubungan anda sendiri,anda juga perlu peka dan perlu selalu ambil perjatiaan tentang pasangan anda supaya pasangan anda akan rasa dirinya diberikan perhatiaan..
dari segi kehidupan pula anda layak untuk menjadi apa sahaja,seperti yang saya nyatakan diawal tadi berdasarkan pemikiran dan cara pembawakkan kita untuk kearah tersebut,anda hanya mampu untuk bekerja dengan status sosial sahaja kerana bagi saya anda adalah seorang yang lemah dan cepat fed up apabila melakukan perkara itu berulang kali,anda seorang yang sukakan cabaran dan kehidupan anda adalah seorang yang agak kelakian dimana cara anda dan tingkah laku anda,namun anda adalah seorang yang lemah lembut.

Untuk penjelasan dengan lanjut saya akan susuli dengan bulan 11 selepas ini..

No comments:

Post a Comment