Friday, September 17, 2010

erti sebuah percintaan



Jika kita mengetahui erti sebenar sebuah perjalinan itu,tentu kita dapat merasai nikmat kurniaan allah kepada kita..Namun segenlintir manusia masih meragui cinta mereka..

Dalam sebuah perjalinan percintaan mesti banyak kenangan manis bersama tercipta..adakah ini erti sebuah percintaan..tentu tidak mungkin..

aku seorang yang bercinta dan pencinta..Aku cinta pada Allah,nabi,family aku..dan setiap manusia menpunyai perasaan cinta tearhadap insan yang bergelar wanita ataupun lelaki..
Namun untuk mengekalkan sebuah perhubungan itu supaya ia terus kekal ianya amat mustahil..semua ini sudah ditentukan oleh allah,jika ia berkata jadi maka jadilah..(surah yassin)

Dalam percintaan kita haruslah saling memahami dan saling menghormati pendapat masing-masing,tapi jangan terlalu ikutkan kata pasangan kerana ianya akan mengundang bahaya kepada kita..
pecahan peratusan dalam percintaan seperti berikut

50% kesabaran
30% kesetiaan
20% kefahaman

saya yakin jika ini dipraktikkan ia dapat menbantu anda untuk terus kekal..

kita mudah untuk sayangi seseorang tapi kita tidak mudah untuk melupakan seseorang,mengapa ini terjadi..

tuntasnya..perasaan sayang amat tinggi dalam diri setiap manusia..dan persaan sayang itulah yang melemahkan segala kecacatan dan peganjilan dalam sebuah perhubungan..

oleh itu fahamilah erti percintaan yang sebenar..dan jangan terlalu mencintai orang lain sedangkan kita lupa pada diri kita sendiri..sabda nabi:tidak sempurna iman seseorang itu,jika ia tidak mengasihi dirinya sendiri..

akhir kalam..sedetik bicara dari yang terbaik(shamizan_shazee)

salam...








1 comment:

  1. cinta kalau tak terbalas dek kasih akan merana tak keruan.......

    ReplyDelete